Zdravá svačinka, kterou si vaše dítě zamiluje

Autor: Institut Citlive Pleti - 2017-04-11 10:53:55

tioss-healthy-snacks-700x500_cz

Jak připravit chutnou a zdravou svačinu do školy

Za pět minut zazvoní na velkou přestávku a vaše dítko již netrpělivě vyčkává, co najde v aktovce za svačinku. Očekávání velké přestávky může být spojeno s trochou nervozity – nevylil se jogurt do učení? Nezapomněla se svačina na botníku? Bude ještě čerstvá? A co když svačina skončí v koši? Inspirujte se, jak být super rodičem, který připraví zdravou, kreativní a chutnou svačinu, kterou budou spolužáci závidět a vaše ratolest opěvovat.

Aby hladina cukru zůstala stálá

O tom, že děti potřebuji pravidelný a dostatečný přísun energie, již dávno není pochyb. A jelikož dětský svět bývá častokrát stejně rozlítaný jako ten dospělý, je zapotřebí dbát na zdravou a vyváženou stravu, která zajistí, aby nedocházelo ke kolísání hladiny cukru v krvi.

Nebojte se děti zapojit do přípravy svačinky, budou si jí více vážit, naučí se zodpovědnosti, samostatnosti a praktičnosti.

Proč je důležité udržovat stálou hladinu cukru? Nepravidelná strava může mít za následek únavu a nesoustředěnost, nebo naopak hyperaktivitu. Hlavně u dítěte, které je ve vývinu, může mít nevyvážená strava negativní dopad v podobě nadváhy či snížené imunity, dokonce může vést i k psychickým problémům. Není podmínkou, že se tyto projevy objeví ještě v dětství, následky špatného stravování se mohou projevit klidně až na konci puberty či v dospělosti. 

Snídaně, svačinka, oběd, svačina, večeře a zítra znova!

Snídaně bývá často opomíjená, svačina zapomenutá, vyměněná za sladkost, zahozená, nad obědem v jídelně se ohrne nos, odpolední svačina se rychle nahradí sladkou tyčinkou, rychlým občerstvením a doma se na večeři děti přejedí. Dost možná to i vaše děti mají mnohokrát podobně. Uklidněním pro rodiče může být, že školní jídelny a automaty jsou tlačeny do prodeje zdravějších výrobků nebo alespoň výrobků s nižším obsahem cukrů.

Co by měla obsahovat správná svačina?

Takovou malou, hravou pomůckou pro přípravu zdravé svačiny může být dostatečně barevná škála. Barevná svačinka děti baví a zahrnuje zeleninu i ovoce. Ideální je celozrnné pečivo namazané máslem, zdravou pomazánkou či bylinkovým sýrem. Neměl by chybět plátek kvalitního sýra nebo šunky (ideálně s vysokým obsahem masa) a zeleninový nášup – okurka nakrájená na plátky, měsíčky papriky, lístky salátu, rajčata, strouhaná mrkev a další možné úpravy zeleniny. Zvlášť skvělé je ke svačince přibalit i nakrájené ovoce, které se dá uzobávat celý den. Další ovoce a zelenina mohou být připraveny zvlášť v krabičce. Výborné jsou také bílé jogurty v kombinaci s ovocem, místo sladkých tyčinek mohou být müsli tyčinky. 

Čtěte informace na obalu

Ne všechno, co je označováno za zdravou svačinku, musí být vyloženě prospěšné. Nebojte se sledovat různé testy produktů. Před koupí některého z takzvaně zdravých pamlsků zkontrolujte jeho energetickou hodnotu, zdali má dostatek bílkovin, málo tuků a cukrů. Nenechte se oklamat prohlášeními o nejlepších produktech pro děti a pohádkovými motivy na obalech a spíše se zaměřte na jejich obsah.  

Co se v dětství naučí… 

Důležité je, aby děti svačina bavila. Aby pro ně byla prožitkem, na který se těší, a nejen nutnou otravou. Nebojte se děti zapojit do přípravy svačinky, budou si jí více vážit, naučí se zodpovědnosti, samostatnosti a praktičnosti. Popusťte uzdu fantazii a použijte vykrajovátka, nebo barevné a praktické krabičky.

Naučte své děti stravovat se zdravě a umět se nad jídlem zamýšlet a vybírat si. Vytvoříte jim tím praktické návyky, které si s sebou ponesou celý život.

Komentáře

Mohlo by Vás zajímat

Chcete dostávat novinky?

Zaregistrujte se, odebírejte náš newsletter a získejte přístup k obsahu šitému Vám na míru!

Datum narození
Máte citlivou pleť?
Hlavní problémy pleti:

* Položky označené hvězdičkou jsou povinné, ostatní jsou nepovinné. Nicméně Vás prosíme o uvedení co možná nejvíce údajů, abychom mohli připravovat obsah na míru Vašim potřebám.

Jméno a pohlaví
Datum narození
Máte citlivou pleť?
Hlavní problémy pleti: