Jak přežít outdoorové sporty v horkém počasí?

Autor: Institut citlivé pleti - 2018-08-08 08:02:06

obrázek č.1

Teplé počasí přímo vybízí k tomu, abychom se z fitness center přesunuli na prosluněnou louku nebo podél řeky. Cvičení v létě může být zábavné, ale také náročné. Přečtěte si pět základních rad, které vám pomohou zvládat pravidelný pohyb v průběhu celého léta.

Není nic horšího než cvičení v době, kdy je venku největší horko.

  1. Zvolte pro cvičení vhodnou denní dobu.
  2. Není nic horšího než cvičení v době, kdy je venku největší horko. Nejvíce si pohyb užijete ráno, kdy spousta lidí tráví čas v pohodlí domova, přípravou do práce nebo do školy, a vy se tak můžete při cvičení soustředit jen sama na sebe a přírodu kolem vás. Pokud nejste ranní ptáče, zajděte si zacvičit odpoledne nebo navečer, kdy jsou venkovní teploty opět o něco přijatelnější.

  3. Začínejte postupně. Nechte tělo vysokým teplotám přizpůsobit.
  4. I když jste zvyklá na náročné, výživné tréninky, při přechodu z vnitřních prostorů je potřeba na tempu a náročnosti ubrat a začít pozvolna. Cvičení ve vysokých teplotách je pro tělo náročné, to potřebuje čas, aby se s nimi nejprve vyrovnalo. V opačném případě se vám může snadno stát, že po chvíli pohybu pocítíte slabost nebo dokonce nevolnost. Pokud se vám to stane, raději trénink přerušte, napijte se čisté vody a zůstaňte v klidu, dokud se nebudete cítit lépe.

  5. V průběhu a po cvičení pijte dostatek tekutin.
  6. Při cvičení dochází ke zvýšení tepové frekvence a také k produkci většího množství potu, proto je důležité během a hlavně po skončení aktivity doplňovat tekutiny. Nejlépe uděláte, zvolíte-li čistou vodu pokojové teploty, která vás nejen hydratuje, ale také osvěží.

  7. Oblečte se zlehka a do světlých barev.
  8. Neméně důležitá je volba vhodného funkčního oblečení. Sáhněte po lehkých a prodyšných materiálech, které nezadržují tekutiny a umožňují vaší pokožce dýchat. Co se týká barev, tmavé odstíny mohou přitahovat sluneční paprsky a horko, proto raději zvolte světlé barvy jako je bílá, krémová, šedá nebo pastelově modrá.

  9. Starejte se o svou pokožku před i po cvičení.
  10. Před cvičením myslete hlavně na to, abyste na části těla, které budou vystaveny slunci, aplikovala krém s ochranným faktorem. I když nebudete trénovat přímo na sluníčku, nic nezkazíte, pokud krém s SPF použijete.

    Po cvičení se co nejdříve osprchujte a vyčistěte pleť, abyste zabránila usazování nečistot a potu do otevřených pórů. Jako další nezapomeňte na použití lehkého hydratačního krému, který pleti dodá potřebné živiny a ochrání ji před překážkami celého dne.

Komentáře

Mohlo by Vás zajímat

Chcete dostávat novinky?

Zaregistrujte se, odebírejte náš newsletter a získejte přístup k obsahu šitému Vám na míru!

Datum narození
Máte citlivou pleť?
Hlavní problémy pleti:

* Položky označené hvězdičkou jsou povinné, ostatní jsou nepovinné. Nicméně Vás prosíme o uvedení co možná nejvíce údajů, abychom mohli připravovat obsah na míru Vašim potřebám.

Jméno a pohlaví
Datum narození
Máte citlivou pleť?
Hlavní problémy pleti: